Keveslik a szegedi gazdák a termőföldjükért kínált vételárat. A tervek szerint az önkormányzat egy kínai cég számára bővítené az ipari parkot, azért, hogy megkezdődhessen az elektromos buszgyártás.
Szegeden is elsőrangú mezőgazdasági termőföldeket szemeltek ki ipartelepítésre, ahogy ez Debrecenben a német BMW, a kínai akkumulátorgyártó nagyhatalom CATL, illetve a győrszentiváni „akkugyanús” iparipark-bővítés esetében történt. Győrben átlagosan 22, Debrecenben csúcsminőségű, 40 aranykoronás földeket vásároltak fel az ipari multik számára, és Szegeden a gazdálkodók beszámolója alapján ugyancsak akár 40 aranykoronás szántókról van szó - írja a 24.hu.
Mintegy 300, külön helyrajzi számon nyilvántartott földdarabot vásárolnak fel, hogy 300 hektárra duzzasszák az ipari parkot. Ha a tulajdonosok nem adják szépszerével a termőföldet az önkormányzat árajánlatára, kisajátítják a szegedi ipari park bővítése, az oda tervezett nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás megvalósítása érdekében.
Ahogy elsőként az mfor.hu megszellőztette Orbán Viktor miniszterelnök pekingi látogatása után, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD települne Szegedre. Botka László, Szeged ellenzéki, a szocialistákról levált polgármestere még ezután sem árult el konkrétumot, de azt állította a G7-nek, hogy nem akkumulátorgyár készül. A lap értesült, hogy jó eséllyel lehet a területen akkumulátorgyártás is, hacsak kisebb, úgy 50 hektáros részen is, forrásunk legalábbis úgy tudja, a BYD a járműveibe szánt akkumulátorokat helyben állítaná elő, nem a korábbi hírekben szereplő, közeli Kisteleken.
A helyiek hosszabb ideje érzékelték, hogy óriási kapacitású közműépítések kezdődtek, hónapokkal ezelőtt kaptunk már képeket a mezőgazdasági területek szélére hordott gigantikus betongyűrűkről, hatalmas transzformátorállomásról is keringtek hírek, a helyiek – ahogy ez újabban a nagy készülődések okán minden településen előkerül – akkumulátorgyár építésétől tartottak. A 24.hu beszélt olyan helyivel is, aki az önkormányzattól kért egyértelmű választ, mi épül a területen, és azt firtatta, miről tárgyalt, hová utazott több ízben a városfejlesztésért felelős momentumos alpolgármester, Nagy Sándor.
Kérdéseivel, adatigénylésével azonban május óta sem sikerült érdemi válaszig vinnie a dolgot, csak odáig jutott, hogy az illetékes alpolgármesternek titoktartási kötelezettsége van, kiperelnie azonban még azt sem sikerült, ki írta ezt elő, és a városi elöljárót milyen klauzula kötelezi hallgatásra a lakosság, azaz választói előtt.
Címlapkép: Getty Images