Harminc évvel ezelőtt Debrecenben nyitotta meg első magyarországi üzletét a Rossmann üzletlánc, azóta több mint 150 magyar városban 254 boltot működtetnek.
Három évtizede 250 négyzetméteren kezdték meg az árusítást, jelenleg százezer négyzetméter boltfelületen értékesítenek az országban, és 28 ezer négyzetméteres üllői raktárukból látják el a boltjaikat.
Az ügyvezető hozzátette: online áruházuk 12 éve piacvezető, 18 ezer terméket forgalmaznak, tavaly 33 millió vásárlójuk volt és 150 millió terméket adtak el Magyarországon.
Flórián László az MTI-nek elmondta azt is, hogy tavalyi árbevételük meghaladta a 137 milliárd forintot, idei bevételi tervük 172 milliárd forint.
Barcsa Lajos (Fidesz-KDNP), Debrecen alpolgármestere azt mondta, harminc évvel ezelőtt a Rossmann megjelenése fordulatot jelentett a minőségi drogériai termékek értékesítésében.
Jelezte: a vásárlóerő folyamatosan nő a városban, nagy számban jönnek létre új munkahelyek, emelkedik a bérszínvonal, ezáltal növekszik a vásárlóerő. Arra biztatta az üzletláncot, fontolja meg akár új üzletek nyitását is a hajdú-bihari vármegyeszékhelyen.
Címlapkép: Getty Images