Hiába próbálták titokban tartani: hamarosan elkezdődik a vidéki gigagyár építése

HelloVidék 2024. január 14. 15:34

Hamarosan kezdődhet a szegedi BYD-gyár alapozása, hétfőn már tervek is megérkeztek az építésügyi hatósághoz a beruházásról. Ahhoz, hogy felhúzhassák a gyárat, megfelelően erős talajra van szükség.


 



 

Az engedélyekre váró rajzokból kiderül, még nem a közeli Liliom Lakókert mellett dolgoznak, hanem az ELI-ALPS lézeres kutatóközponttól északra, az autópálya mellett épülne fel a kínai elektromosautó-gyár első két csarnoka - írja a Telex.

Ez a terület az úgynevezett „Pick-telek”, mert eredetileg a Bonafarmhoz tartozó Pick vette meg, hogy itt építse fel új gyárát, ám ezt a tervet elvetették, és a szintén szegedi Szabadkai úti, az 1970-es években épült gyárukat fejlesztik. A Pick-telekről az Átlátszó írta meg korábban, hogy Csányi Sándorék hússzor többért adták el a városnak, mint amennyit a gazdák kisajátításra ítélt földjeiért fizetne az önkormányzat.

A tervek szerint a földet szállító munkagépek egy már meglévő bekötőutat használnak majd a Budapesti úton át, vagyis úgy néz ki, hogy – egyelőre – nem fogják zavarni a közelben élőket. Sokan aggódtak ugyanis amiatt, hogy a csendes környék nyugalmát megzavarhatja a BYD-gyár és annak építése.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján most egyelőre csak két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A dokumentumokból kiolvasható, hogy a nagyobbik csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna 4 hektáron, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne, majdnem feleakkora területet elfoglalva.

A szóban forgó 40 hektáros terület északi és déli szélén három víztároló is épülne, amelyek összesen 37 millió liter csapadékot tudnak majd eltárolni. Ezek többek között a BYD leendő gyárának hatalmas, burkolt felületeiről lefolyó esővíz tárolására szolgálnak majd.

Címlapkép: Getty Images