Már működik a szegedi PSP Terminál, amelyet az egykori kiskundorozsmai átrakó területén alakított ki a Petrolsped Szállítmányozási Kft., majdnem egymilliárd forintos beruházással.
A fejlesztés részeként újjáépítették a rakodóterület burkolatát, kamera- és rendszám-felismerő rendszert építettek ki, felújították a kereskedelmi irodát, új szervizutat nyitottak a lakott övezetek elkerülése érdekében.
A terminál elsősorban az intermodális átrakásra fókuszál, főként a dél-alföldi régióból, valamint a Szerbia és Románia felől érkező közúti áruforgalmat terelnék vasútra, amivel csökkentik a nyugat felé haladó kamionforgalmat. Daruzható és nem daruzható félpótkocsikat, valamint konténereket tudnak vasúti kocsikra rakni, mobil emelőberendezéssel.
Ezen felül ömlesztett árut - elsősorban építőanyagot - is rakodnak és szállítanak ki kamionokkal a környéken zajló építkezésekhez. A közeli ipari parkban épül fel a német Rheinmetall és a kínai BYD gyára is, ahol elektromos és a hidrogénüzemű járművek számára gyártanak majd alkatrészeket, illetve a kínai e-autómárka első európai üzeme lesz.
Egy konténer- és pótkocsiemelő már dolgozik a terminálon, és rövidesen újabb emelő- és rakodógépek érkeznek. A terminál egyszerre több mint 1200 szabványkonténer (TEU) egységet képes kezelni. A terminál beruházója az önkormányzattal és a Magyar Közúttal együttműködve egy külön bekötőutat épített, így a kamionok rövidebb úton és a lakott területet elkerülve jutnak el az ipari parkhoz.
Kovács Attila, a terminál ügyvezető igazgatója kifejtette, jelenleg heti három vonat ömlesztett áru kirakása folyik, de júniustól egyedi kocsicsoportos konténereket is várnak, majd júliustól heti rendszerességgel konténer-irányvonatokat kezelnek. Hozzátette: a terminált az igények figyelembevételével fejlesztik tovább.
Címlapkép: Getty Images