Az elmúlt hétvégén hosszú sor kígyózott a balatongyöröki Promenád Kávéház előtt. Nem csak a nyári időjárás, de az elhíresült Balaton Fagyija verseny nyertes diós-fügés fagylaltkreációja is vonzotta a turistákat. A balatoni turisztikai szakértők úgy vélik, sokan csak a fagylalt miatt jönnek mostanában a Balatonra, ez ad célt a hétvégi utazásnak - írta sonline.hu.
Ahogy a portál írja, igazi turisztikai vonzerővé nőtte ki magát a balatoni fagylalt, komoly reklámértéke lett a régió számára, mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke és hozzáteszi, hogy sokaknak akár önálló kirándulós program “elugrani” a tóhoz és megkóstolni mondjuk az adott év nyertes ízeit.
Tavaly több tízmillió forintban jelentek meg tudósításokat a Balaton Fagyija versenyről a médiában, idén pedig ez az egyik fókuszpontja a Nyitott Balaton akciónak
- teszi hozzá.
A balatongyöröki Promenád Kávéház cukrásza Vadócz Jenő mesélt arról a lapnak, hogy már eddig is töméntelen mennyiség fogyott a Balaton Fagyijából, illetve hozzátette, hogy nagyon sokan utaztak Budapestről, Pécsről, Szombathelyről is Balatongyörökre kimondottan azért, hogy megkóstolják a győztes “nyalánkságot”.
Eddig csak pozitív visszajelzést kaptunk, szerencsére nagyon szeretik
– mondja a fagylaltmester, majd hozzátette azt is, hogy aki eddig nem tudta megkóstolni sem maradt le semmiről, mert az biztos, hogy egész nyáron kint lesz a pultban.
Címlapkép: Getty Images