Még tavaly decemberben az Innovációs és Technológiai Minisztérium hatósági ellenőrzést rendelt el a békéscsabai repülőtér üzemeltetésével kapcsolatban. Akkor állapították meg, hogy a futópálya akadálysíkjába az Élővíz-csatorna körüli fák belenőttek, és hogy a „fák csonkolását, kivágását el kell végezni, az eredeti állapotot vissza kell állítani” - ami a 15 évvel ezelőtti, 2006-os kivágás utáni állapot jelenti.
A felmérések szerint a 10-20 centiméter átmérőjű és 5-15 méter magas fák több mint 80 százaléka akadályfelületet képez a légifolyosót érintő 300 méteres szakaszon. A repülésbiztonsági előírások szerint tehát csak a 6 méternél alacsonyabb fák maradnak meg, azok viszont nem sérülhetnek.
A munkát a területet kezelő vízügyi igazgatóság szakemberei végzik el
A szakemberek viszont azt ígérik, hogy a munkálatokat az Élővíz-csatorna mindkét oldalán márciusig – vegetációs időszakon kívül, a kerékpáros forgalom biztonságos fenntartása mellett – úgy végzik el, hogy az épülő bicikliútban ne keletkezzen kár, és hogy a fák kivágása után a zöldfolyosó mielőbb helyreállhasson.
Címlapkép: Getty Images