A tavaszi idő megérkezésével együtt kezdtek érdeklődni a magyarok a kerti és más, a házból való kiszabadulásra utaló termékek iránt – derül ki az Árukereső.hu belső adataiból. A kert rendberakása és a gyep gondozása mellett végre lehet szorgoskodni a műhelyben is, és persze teregetni is a természetben.
A jó idő megjelenésével párhuzamosan a magyar vásárlók érdeklődése is megnőtt a kertészeti és kültéri eszközök és termékek iránt, a portál pedig érdekes adatokra lát rá arról, hogy mire keresnek rá a hazai fogyasztók.
Tavalyhoz képest már most 30%-kal többen kerestek rá láncfűrészekre, és hasonló mértékben kutattak szerszámosládák után. Sőt, majdnem kétszeresére nőtt a kaszák iránti érdeklődés, és még ennél is jóval többen keresnek fogókat, amik mind jól jönnek majd az udvari feladatok elvégzésében. A fűszegélynyírók és a kültéri lámpák kb. 15 százalékkal népszerűbbek most, míg a LED-égők közel 40%-kal, így valószínűleg egyre többen vízionálnak formás kertet és esti kültéri pihenést.
Érdekesség, hogy majdnem háromszor annyi mosóporra kerestek rá, így biztos, hogy a kinti teregetést fontolgatják a potenciális vásárlók. A kerti partik korszakának küszöbén állhatunk, ugyanis a kinti székek közel 100%-kal, a napernyők és kellékek 76%-kal, a grillek pedig több mint 30%-kal ugrottak meg.
Bizonyos termékeknél visszaesés figyelhető meg. A kompresszorok és aggregátorok mind 25%-kal estek vissza, ahogy a levélfúvók is. A gyepszellőztetők és a kerti slagok 40%-körüli visszaesést mutatnak, így a gyepgondozás úgy tűnik, nem lesz prioritás, ahogy a medencék használata sem, mivel ott meg 54%-kal kisebb az érdeklődés. Még ha a medencézés nincs előtérben, a sütkérezés igen: több mint 60%-kal többen kerestek naptejet. A portál becslései szerint a június lesz a kertészeti kategória csúcshónapja, a jelenlegi változások pedig egyértelműen igazolják, hogy nem csak az időjárás szerint, de az emberek tudatában is megérkezett a tavasz.
Címlapkép: Getty Images