A fürdőszobák funkciójának értelmezése megosztó. Egyesek „tisztasággyárként” tekint rá, melynek egyetlen célja, hogy minél hatékonyabban szabadulhassunk meg a nap porától. Akik így vélik, gyakran a mosógépet is a fürdőszobában helyezik el. Mások azonban a fürdőszobát inkább a pihenés helyszíneként élik meg: magukra csukják az ajtót és kizárják a külvilág minden gondját-baját, derül ki a RAVAK közleményéből.
Nem szeretem a fürdőmet
A felmérés szerint mi magyarok nagy többségben elégedetlenek vagyunk a fürdőszobánkkal. A válaszadók ugyanis meglepően magas arányban (85%) nyilatkoztak így. Az okok szerteágazóak: a többség (44%) az elegendő tárolóhelyet hiányolja, második helyen alig lemaradva (43%-kal) a fürdőszobában uralkodó rossz állapotok állnak. Közel 40% az unalmas designt is nehezményezi.
Tervben van a felújítás
A válaszadóknak közel a fele gondolja úgy, hogy fürdőszobájára ráférne egy alapos felújítás, 46% tervezi is a munkálatokat az elkövetkező évben. Érdekes adat, hogy közel 80% hajlandó többet fizetni a jó minőségért, legyen szó berendezésről vagy kivitelezésről.
Mi számít?
A kitöltők fontossági sorrendbe állították a felújítás/vásárlás során figyelembe vett szempontokat. Érdekes módon az ár csak a harmadik helyen végzett. A válaszadók a felhasznált anyagok minőségét fontosabb kérdésnek tartották, míg első helyen a kényelem és ergonómia szempontjai végeztek. A Design mindent egybevetve a negyedik helyre került a rangsorban.
Kád vagy zuhanykabin?
A válaszadók több mint 65%-a a kádat részesíti előnyben a zuhanykabinnal szemben.