Elég rosszkor jött a járvány újabb hulláma, és a korlátozás, hiszen nyakunkon a karácsony, ilyenkor amúgy is nagy a felfordulás a boltokban - mindenki igyekszik jóelőre bevásárolni. Ha szerencsénk van, két héttel karácsony előtt enyhíteni fognak a szigoron, mindenesetre a magyarországi boltokat nem mindennapi kihívások elé állíthatja a rendkívüli helyzet. A Pénzcentrum most körbekérdezte a legnagyobb hazai üzletláncokat, hogy mivel készülnek az ünnepekre, lesznek-e bármilyen intézkedések, illetve számítanak-e a tavaszihoz hasonló felhalmozási lázra.
A Spar és az Interspar válaszában kifejtette, hogy egyelőre ők nem tapasztalnak pánikvásárlást, így általánosságban nem is készülnek nagyobb árukészlettel az ilyenkor szokásosnál.
Azonban minden évben a legkeresettebb termékek esetében december elejétől megemelt készlettel várjuk a vásárlókat
- tették hozzá.
A Lidl-nél lassú emelkedés tapasztalható ugyan, de nem indult el olyan mértékű extrém felvásárlás, mint tavasszal. Az azonban a boltlánc szerint nem zárható ki, hogy az aktuális korlátozások a későbbiekben hatással lesznek arra, hogy a vásárlók ismét elkezdjék felhalmozni az élelmiszereket.
A Lidl is törekszik arra, hogy a mindenkori vásárlói igényeket maximálisan kiszolgálják. Minden évben kiemelt figyelmet fordítanak a karácsonyi időszakra, hiszen ez az év egyik legforgalmasabb periódusa. A vállalat a korábbi évek tapasztalatai alapján tervezte meg kínálatát és készült fel az ünnepekre, ugyanakkor a pandémiás helyzet és az annak megelőzésére bevezetett korlátozások hatásait nehéz előre megmondani.
Az Aldi az első hullám tapasztalatai alapján tudatosan készül a legkeresettebb termékkategóriák előrendelésére és tömeges elraktározására; mindent megtesz dolgozói és vásárlói egészségének védelme; valamint a megszokott magas színvonalú ünnepi kiszolgálás érdekében.Mint írták, a koronavírus-járvány mellett is az elmúlt években tapasztalt forgalomra számítanak, és arra készülnek, hogy a vevők a szokott módokon fogják beszerezni az ünnepi fogásokhoz, süteményekhez elengedhetetlen minőségi alapanyagokat, ajándékokat, dekorációs termékeket.
Az Auchanban a karácsonyi bevásárlási “láz" november elejétől már tapasztalható, amit most a járványhelyzet még jobban felerősített.
Címlapkép: Getty Images