A szolgáltató által a helyszínen végzendő munkákról - a váratlan mérőhelyi ellenőrzés kivételével - értesítést kapnak a fogyasztók, azokról előre tudnak, ahogy ismert a várható mérőleolvasás időpontja is. A mérőcsere dátumát előre egyeztetve végzik a szolgáltatók, az esetleges karbantartási, javítási időszakról szintén értesítést küldenek. Mindig legyen gyanús, ha ezeken az időpontokon kívül érkezik valaki
- írták.
A közműszolgáltatók szakemberei vagy megbízottjai fényképes igazolvánnyal vagy megbízólevéllel rendelkeznek, amelyet az érkezést követően felmutatnak. A fogyasztók is kezdeményezhetik az igazolvány, megbízólevél bemutatását. Amennyiben nem meggyőző a dokumentum, a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán ellenőrizni lehet a szakember személyét és a helyszíni munka valóságtartalmát.
Az energiahivatal kiemelte: a szolgáltatók emberei soha, semmilyen okra hivatkozva nem fogadhatnak el készpénzt. Nem kérhetik tehát sem az állítólagosan elmaradt számla kifizetését, sem a helyszíni munkavégzés díját.
Fontos tudni, hogy a szolgáltatók alapvetően ügyfélszolgálati csatornáikon keresztül kezelnek személyes adatokat. Mint írták, előfordulhat ugyanakkor, hogy a szolgáltatók piackutatási céllal személyesen keresik fel a fogyasztókat. Ebben az esetben a felkereső személynek megbízólevéllel, adatkezelési tájékoztatóval kell igazolnia magát.
Általános szabály: akit beengednek, ne hagyják egyedül és ne engedjék, hogy elterelje a figyelmüket. A visszaélésről haladéktalanul tegyenek feljelentést és tájékoztassák a szolgáltatót is
- írta a MEKH.
Címlapkép: Getty Images