A portál megkeresésére Molnár István, a Magyarországon piacvezető Absolut Pyro Kft. belkereskedelmi igazgatója elárulta, hogy a hazai pirotechnikai eszközök éves forgalmának több mint a 90 százaléka a szilveszteri időszakban realizálódik, és a szegmens éves forgalma nagyjából egymilliárd forint, ami 60 konténer árut jelent. Egy konténerbe körülbelül 15 ezer kilogramm tűzijáték fér.
Molnár István szerint az elmúlt évek tapasztalati alapján a fogyasztók nem szeretik tárolni a tűzijátékot, annak a vásárlását az utolsó pillanatig halogatják, jellemzően az év utolsó két napjára esik a dömping. Magyarországon 2003 óta lehet vásárolni magánszemélyként legálisan pirotechnikai termékeket, melyeknek három kategóriája van.
Az 1. és 2. kategóriába tartozókat egész évben fel lehet használni, és bármikor meg lehet vásárolni. A harmadik kategóriába soroltakat azonban csak december 28. és 31. között lehet megvásárolni a kitelepült értékesítési pontokon, melyekből tavaly 600 működött országszerte, főként a multinacionális kiskereskedelmi láncok parkolóiban.
A hazai pirotechnikai eszközök nagy része Kínából érkezik, de szlovák és lengyel termékekkel is lehet találkozni. Szombathely, Sopron és Győr környékén az osztrák szokásokat átvéve főként rakétákat vásárolnak, de az ország más területein különféle árucikkek a népszerűek. A trend szerint a kisebb lövésszámú, de nagyobb kaliberű és hatóanyagú bombettatelepek a felkapottak.
Egy vásárló átlagosan 8-10 ezer forintot költ tűzijátékra. A cég igazgatója szerint idén szilveszterkor 3-6 százalékos emelkedésre számíthatunk a pirotechnikai eszközök piacán, mivel a kínai munkaerőpiacon jelentős béremelést hajtottak végre, drágultak az alapanyagárak és az értékesítés során felmerülő rezsiköltségek.