Az iskolát az az igény hívta életre, hogy az alapítók versenysportoló gyermekeik számára szerettek volna olyan elfogadó környezetű, támogató képzési helyet biztosítani, amelyben nem kell választani a sport és a tanulás között.
Az oktatási program a SAS-ban speciális: a skandináv módszertan mellett az amerikai és az indiai Sugata Mitra modellje az alapja a nemzeti alaptanterv alapú mindennapi tanulásnak , amelyben fontos szerepe van a tantárgytömbösítésnek (tematikus hetek), a gyerekek saját kutatásainak, az okoseszközök beépítésének, az idegen nyelvek elsajátításának, a modern tanári gárdának és a közösségépítésnek.
A finn oktatás túl megengedő volt számunkra, az amerikai túlságosan versenyszellemre nevel, míg az indiai modellben a tanárhiány miatt a rengeteg internethasználat a gyenge pont. Olyan modellt alkottunk, ahol minden programból átemeltük a versenyszellemű diákok képzéséhez hasznos erősségeket. Amellett, hogy a tanítás igazodik a diákok napi sportelfoglaltságaihoz, számunkra a tudás megszerzése és a tanulás ösztönzése elsődleges szempont
– nyilatkozta Kecskés Renáta alapító.
Heti tíz nyelvi óra és az érettségi tantárgyak oktatása mellett olyan izgalmas képzések is elérhetőek a középiskolások számára, mint a coaching, a pszichológia, az e-sport, a programozás, a médiaismeret, a robotika, hogy hogyan kell startup-ot alapítani vagy webshopot üzemeltetni.
Nehéz ma megmondani, hogy aki 5-10 év múlva kerül ki a munkaerőpiacra, annak milyen kompetenciákra lesz szüksége, mert egyrészt a majdani foglalkozások fele biztosan nem ismert ma még, másrészt pedig azt kell figyelembe venni, hogy fokozatosan mélyülnek a generációs különbségek. Ma már arról kell beszélünk, hogy az egyes évfolyamok között mekkora eltérés van, és ehhez mérten milyen innovatív technikákkal tudjuk az adott gyermekek érdeklődését felkelteni a tanulás iránt. 2019-ben nem csak az életkorhoz kell igazítani az oktatást. A SAS program éppen ezt teszi
- mondta el Szűcs Erika, a SAS társalapítója.
Az egyik legizgalmasabb délutáni szakkör a gimiben az e-sport. Népszerűségét a világban mi sem mutatja jobban, minthogy egyre nagyobb és elfogadottabb a sportág térhódítása, például ma Dánia 5 milliós lakosságára 1,5 millió igazolt e-sportoló jut. A SAS a legnépszerűbb hazai versenyjátékokra (Fortnite, LOL, R6) indított képzése mellett az iparág megismertetését tűzte zászlajára, így a diákok tanulnak játékelméletet, játékfejlesztést és tesztelést, rendezvény- és versenyszervezést, sportpszichológiát, jogot, marketinget és e-sport menedzsmentet, emellett kiemelten hangsúlyos a szakmai tapasztalat és a kapcsolatok építése is.
A gimnáziumba a központi felvételi megírásával és a sporteredmények megadásával lehet jelentkezni, amit szóbeli beszélgetés követ. A tanulmányi eredmények mellett a sportsikerek is befolyásolják a felvételi sorrendet. Az alapítók szándéka, hogy a SAS módszereket a Bessenyi György Gimnázium után országos lefedettségű vidéki iskolák kövessék. A SAS a sportolók oktatási mentoraként és sportegyesületek stratégiai partnereként külföldi piacralépésen is dolgozik.