A veszélyhelyzet, ami elindult először a cseheknél, szlovákoknál, lengyeleknél, majd nálunk is, sok szempontból hasonló helyzetet eredményezett a potenciális felhasználóink életében, mint a például a karácsonyi időszak - válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Riczu Tibor. Kifejtette, hogy az emberek megspórolták a napi munkába ingázást, bevásárlást, szociális programokat, egyszóval lett lett szabadidejük. Amikor az embernek több szabadideje van, több tartalmat fogyaszt. Ezt a helyzetet idézte elő a semmiből a márciusi hónapban ez a járvány.
Egyik pillanatról a másikra bezártak a mozik, eltűnt az árbevételük, ez nagy űrt generált a legtöbb stúdió box office eredményeiben, az éves terveiben, és erre úgy reagáltak, hogy elkezdtek a megszokott akvizíciós keretek mellett új utakat keresni tartalmaik értékesítésére és új partneri kapcsolatok kialakítására. Így lettek meg [HBO GO-n] a Marvel-filmek, így ütöttük le a Star Warst, rengeteg extra filmet. Nagyon erős első öt hónapunk volt. Tartalomoldalról is nagyon sok mindent tudtunk adni a felhasználóknak.
Persze volt egy felfutás, egy nagyobb kiugrás az átlaghoz képest, de ez nem feltétlenül a streaming szolgáltató érdeme, ez egy inkubátorállapot, amiből megpróbáltunk jól kijönni
- hangsúlyozta.
A szakember a portálnak elárulta, hogy a váratlan helyzet miatt minden üzleti terv megborult tavasz óta és ez folytatódott nyáron is. Azonban annak ellenére, hogy az emberek elkezdtek visszamenni a munkahelyükre, kinyitottak az óvodák, iskolák, volt egy visszaesés a tartalomfogyasztásban, a hétköznapok kicsit gyengébbek lettek, de a hétvége ezt kiegyenlítette. A bázis növekszik mind a tizenkét országban. A Pénzcentrum arra is rákérdezett, hogy a járvány milyen hatással lehet a premierekre és, hogy milyen változásokra számíthatnak a filmek szerelmesei.
A várható jövőről és a tervekről a teljes cikkben a Pénzcentrum oldalán olvashatunk.
Címlapkép: Getty Images