Művészeti, zenei, gasztronómiai és sportfesztiválok kavalkádja várható idén is a Balaton partján. Ennek is köszönhető, hogy a térségben a vendégéjszakák száma évről évre növekszik, mindez a vírus előtti időszakban meghaladta a négymilliót. Szinte minden évben e régióban Hévíz adja a vendégéjszakák egyharmadát, amely inkább az idősebb generáció utazási aktivitásának köszönhető. A balatoni településeken megjelenő zenei fesztiválok a fiatalabb korosztályban is népszerűvé teszik a Balatont.
Ugyanakkor a gyermekes családok száma még növelhető lenne a régióban, ha számukra is lennének színvonalas programok. Ezekből meglehetősen kevés van, és azok is leginkább a nyári szünidőre koncentrálódnak. Ugyanakkor a szolgáltatók többsége sincs felkészülve az eltérő életkorú gyermekekkel érkező családok fogadására.
A legtöbb szállodában van ugyan pelenkázó és etetőszék, de ezekben a külsőségekben ki is merül a gyermekek iránti figyelem. Ráadásul a legtöbb helyen a gyermekbarát kifejezés egyenlő a bababarát szolgáltatásokkal, de az 5 és 16 év közötti gyerekek igényeivel nem foglalkoznak, a „kamaszbarát” szolgáltatás kifejezést egyáltalán nem ismerik. A legtöbb szolgáltató úgy tesz, mintha nem tudná, hogy a kamaszokat nem hozza lázba a gyerekanimáció, nem játszanak órák hosszat a légvárban
- tette hozzá Éskovács Péter.
Meg kell nézni, hogy mi érdekli ezeket a kamaszokat a hétköznapokban. Nehéz kihúzni őket a számítógépek elől, olyan sztárjaik vannak, akikről a szülők sosem hallottak. Meg kell próbálni az őket érdeklő virtuális világot a szabadba áthelyezni, és az őket érdeklő fiatalokkal szervezni programokat – mondta Éskovács Péter.
Idén ilyen programok kidolgozására vállalkozik az az akció, amelyben bevetik a nyolc éve létrehozott mesehőst, Füred Kapitányt is. A balatoni mesefigura segítségével próbálják majd "lefordítani" a gyerekek nyelvére is azokat az eseményeket, programokat, történelmi és természetismereti információkat, amelyek a családok számára is érdekesek lehetnek.
A gyerekek nyelvére le szeretnék idén is fordítani az utazással és a Covid 19 korlátozásokkal kapcsolatos szabályokat is, hiszen egy- egy utazás stresszmentesebb lehet, ha a gyerekek igényeinek megfelelően beszélünk a járványhelyzetről, az utazási szabályokról. (Pl: miért kell védettségi kártya, hogyan tartsuk a szállodában is a másfél méteres távolságot, hol és miért kell viselni a maszkot utazáskor, stb.)
Az akcióban várhatóan idén is együttműködnek majd a Balatoni Hajózási Zrt., a Balatoni Kör és a Balatoni Turizmus Szövetség szakembereivel. E mellett, számos német és osztrák játékgyártó, bank, francia naptejforgalmazó is támogatja az idei akciót.
A kampányban részt vesznek majd autós márkák és sportszövetségek is. Ugyanakkor fel szeretnék venni a kapcsolatot a Magyar Turisztikai Ügynökség által kidogozott Kajla-programmal és a Palóznaki Jazzpiknik szervezőivel is.
Címlapkép: Éskovács Péter/dorahjo
Címlapkép: Getty Images