Szarvasmarha-szépségversenyt hirdetett Magyarország piacvezető takarmánygyártó cégcsoportja, az UBM. A versenyre 2024. január 6-ig bármely hazai állattartó nevezhet maximum két, saját nevelésű szarvasmarhájával.
A szépségversenyben való részvételhez a gazdáknak mindössze annyi teendőjük van, hogy egy űrlapot kitöltve megadják állatuk adatait, valamint a cég Facebook-oldalán, a versennyel kapcsolatos felhívás alá beküldik a kedvencüket ábrázoló fotót. Nevezni két súlykategóriában lehet: 300 kilogramm alatti, valamint 300 kilogramm feletti jószágokkal.
A szépségverseny eredményhirdetése 2024. január 14-én lesz, amikor a két kategória első három helyezettjének tulajdonosa 100, 200, illetve 300 kilogramm tápot vehet át nyereményként. Az elbírálás után – mint a szépségversenyek esetében általában – nem szakmai szempontok alapján hirdetnek győzteseket: a hat legszebb jószágot a küllemük, egyediségük és a róluk készült fotó kreatív jellege alapján fogja kiválasztani az UBM.
A cég idén tavasszal indította el a közösségi médiában a mezőgazdaság és az állattenyésztés népszerűsítését, valamint a szakma és a civil közösség közötti szorosabb kapcsolat kialakítását célul kitűző kampányát. Ennek keretében 2023-ban a Facebook és az Instagram oldalain hétről hétre több ezer követő ismerkedhetett meg a takarmánygyártó partnerei által nevelt szarvasmarhákkal, bárányokkal, kecskékkel és baromfikkal, valamint a számukra otthont adó gazdaságokkal. A kampány zárásaként a most zajló szarvasmarha-szépségverseny a hazai állattartók áldozatos munkájának elismeréseként is szolgál, hiszen a két kategória három-három díjazottjának járó nyeremények mellett valamennyi versenyző kedvence kap majd oklevelet a részvételről.
Magyarországon egyébként a szarvasmarha-állomány a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egy évtized alatt, azaz 2013 óta mintegy 15 százalékkal – 760 ezerről 876 ezerre – bővült az idei évre.
Címlapkép: Getty Images