Tavaly októberben kezdődött meg az új Duna-híd építése Magyarország és Szlovákia között, a 91,19 millió eurós (közel 30 milliárd forint) beruházás 85 százaléka uniós forrásból valósul meg. A folyami átkelő elsősorban a teherforgalmat vezetheti majd át, de gyalogos és kerékpáros forgalmat is engedélyeznek rajta, illetve díszkivilágítást is kap.
Az előkészítés és a mederben folyó munkák után nyáron emelték helyére az első hídelemet, melyet a Clark Ádám úszódaru mozdított meg. A teljes híd 37 ilyen elemből fog állni, melyek összsúlya 5400 tonna, emellett a híd pilonjai is 2400 tonnát nyomnak majd.
Az első elemek beillesztése után ősszel a Duna vízállása miatt hetekig szünetelt a további részek szállítása. Ezeket ugyanis vízi úton szállítják a helyszínre Csepelről – olvasható az új Duna-híd látogatóközpontjának Facebook-oldalán. Az építők október végén közölték, hogy újra szállítanak az uszályok a megfelelő vízállás elérése után.
A bejegyzés szerint a szlovák oldalon nyolc hídelemet már összehegesztettek, közben folyamatosan épülnek a pilonok is. A hídelemek gyártása egyébként nem Magyarországon történik, csak összeszerelik őket Csepelen lengyel, cseh és szlovák részelemekből.
Az új híd átadását 2019 őszére tervezik, a hivatalos határidő 2019 vége.
A létesítménytől azt remélik, hogy segíti majd a környék fejlődését. A jelenlegi belvárosi átkelő ugyanis olyan leromlott állapotban van, hogy 20 tonnás korlátozást kellett bevezetni, vagyis annál nagyobb szerelvények nem kelhetnek át rajta. Emiatt sokaknak Vámosszabadi vagy Esztergom felé kellett kerülni, most azt remélik, hogy megoldódik ez a probléma, illetve tehermentesíti a régi hidat az új átkelő.