A Mahart Zrt. közbeszerzési eljáráson választotta ki az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. alkotta konzorciumot a munka elvégzésére, amelyre 1 millió euró áll rendelkezésre európai uniós forrásból, mondta el Sztilkovics Szávó.
A munka keretében egyebek közt komplex anyagot készítenek a műszaki és ipartelepítési lehetőségekről, felülvizsgálják a jogi engedélyezési folyamatokat, elkészítik a komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmányát, és javaslatot tesznek 20 kikötői projekt-fejlesztésre, nyilatkozta Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante Tanácsadó Iroda ügyvezetője.
Soha ennyi forrás nem állt még rendelkezésre a dunai hajózásban rejlő lehetőségek feltérképezésére, egy ilyen típusú átfogó stratégia készítésére, mondta el Sztilkovics Szávó. a A Duna kikötőfejlesztésével a kormány olyan beruházásokról dönthet, amelyek felkelthetik a befektetői érdeklődést, és gazdaságélénkítő hatásuk lesz. Példaként említette a gönyűi kikötő fejlesztését, amely egy német cég jelentős magyarországi beruházását vonzotta.
Magyarország 2030-ig jelentősen mértékben növelni kívánja a vízi áruszállítás arányát a kombinált árufuvarozásban, ehhez fejleszteni kell az infrastruktúrát a Dunán is, mondta Barna-Lázár Zoltán.
A tanácsadó iroda ügyvezetője elmondta, májusig várják a konkrét fejlesztési ötleteket, javaslatokat kikötőfejlesztésre az erre a célra létrehozott honlapon, ezekből választanak ki húszat, amelyet beépítenek a stratégiába.