A legénységből azóta már csak egy ember maradt a fedélzeten, aki most beszámolt a megfeneklésük okáról. Elmondása szerint vaksötétben hajózva a Dunán egy szembejövő uszállyal egyeztetett rádión a kapitány, de mivel a szembejövő hajó csak angolul, ők pedig csak németül tudtak kommunikálni, egy félreértés miatt jobbra fordultak: egyenesen a zátonynak.
Január 16-án indultak Gönyüről Bajára. A teherhajó előszört járt a Dunának ezen a szakaszán, valamint Magyarországon is. Eddig Hollandia–Németország–Belgium útvonalon szállítottak a hajóval.
A kapitány sem ismerte a terepet, így ez is közrejátszhatott, hogy ez lett a vége
- mondta el a matróz.
Ahhoz, hogy tovább tudjanak hajózni, a Duna vízszintjének meg kell emelkednie, de a történtek után éppen apadni kezdett a vízszint. Azóta már ismét emelkedett, de még mindig hiányzik körülbelül két méter, hogy a román hajó folytathassa útját. Addig is egy matróznak a fedélzeten kell maradnia a hajózási szabályzat szerint. A matróz mindennapjainak részleteiről a Meglepetés magazin tudósít.