A portál szerint szerencsére, még mielőtt a sárvári hivatásos tűzoltók a helyszínre érkeztek volna, az autó tulajdonosa eloltotta a tüzet. A kiérkező szakemberek hőkamerák segítségével átvizsgálták az autót, meggyőződve arról, hogy a kocsit már nem kell tovább oltani.
A hasonló elektromos autók tűzesete nem egy gyakori probléma, nem is lehet tudni hasonló történésről. Pont ez az, ami miatt érdekes az eset, ráadásul fontos, hogy kivizsgálják az ügyet, mivel ilyenkor könnyebben szárnyrakelnek téves információk.
Még nem jelent meg hivatalos információ az esettel kapcsolatban, ahogy arról sem, hogyan keletkezett a tűz. A külön villanyautósoknak létrehozott Facebook-csoportokban már szó esett a tűzről, így feltételezéseket már lehet olvasni ezeken a platformokon. A legtöbb vélemény szerint, a megosztott fótókon az látható, hogy a normál 12V-os ólomakkumulátor egyik szélső cellája olvadt le, és gyújtott fel mindent maga körül a 2012-es évjáratú Nissan Leafben.
Egy másik feltételezés szerint az is előfordulhat, hogy a nagyfeszültségű egység töltése közben, amely során a normál akkumulátort is töltik, a vezérlés félreérthet például egy ilyen hibát, és nagy erővel elkezdheti tölteni a hibás akkumulátort, amiből komoly elektromos tűz keletkezhet.