A portál megírta, hogy a beruházás keretében kivágják az út menti fákat, mivel azok baleset esetén nagyon megnehezítik a mentési munálatokat, valamint a viharos időjárás idején balesetveszélyt jelentenek. Megkérdezte továbbá a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t a leendő beruházásról, a kérdésekre a vállalat az alábbi választ adta:
„A 37. sz. főút Gesztely–Szerencs közötti szakasz négynyomúsításának megvalósítása elnevezésű projekt keretében a 37. sz. főút 18,9 kilométeres szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése és a jelenleg 2-szer 1 forgalmi sávos főút 2-szer 2 sávra történő bővítése történik majd. A szakaszon egységesen körforgalmú csomópontok létesülnek, ebből a kezdő csomópont turbó körforgalom, míg a további három egysávos körforgalom (Újharangod–Taktaharkány, Bekecs–Taktaharkány, 37-es út Bekecs és a Béke út keresztezéseiben) lesz. A beruházás során összesen 6 darab meglévő vízfolyás feletti híd bontására és új vasbeton híd építésére kerül sor.
A kivitelező kiválasztására vonatkozó sikeres közbeszerzési eljárás után a munkák várhatóan 2020. második negyedévében indulhatnak el és várhatóan 2023. év elején érnek majd véget. A beruházást követően a balesetveszélyes és forgalmas szakaszon, elválasztott forgalmi sávokon érhetik el úti céljukat a közlekedők. A fejlesztés után Miskolc megközelítése a térségből gyorsabb és biztonságosabb lesz”.
Az érintett szakaszon ugyan azokat a technikai megoldásokat vetik be, mint a már négysávú útszakaszon Miskolc és Gesztely között. A tarcali elágazáshoz körforgalmat terveznek.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt