Mint, ahogy a portál írja, a kialakult helyzetre a kormányzat az infrastruktúra fejlesztésével reagál, viszont a bővítésnek nem csak a beruházási források elosztása szab határt, hanem a közlekedésszervezési szempontok is. Korábban, még 2016-ban az M7-es bővítése az M0-s és Székesfehérvár között még tervezetben voltak, ezzel szemben jelenleg nincs napirenden.
A felújítás halasztásának fő oka az lehet, hogy az M7-es átlagos éves terhelése nem közelíti meg a kritikus mértéket. Ha csak a balatoni hétvégéket nézzük, alig több mint fél tucat, ráadásul szezonon kívül még kevesebben használják ezt az útvonalat. A portál felkereste a Magyar Közútat is, tájékoztatásuk szerint az M7-esen az M0-s autóút és Székesfehérvár közötti szakaszon átlagosan mintegy 54 ezer, a Székesfehérvár–Siófok közötti szakaszon pedig 31 ezer jármű közlekedett átlagosan.
Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára egy háttérbeszélgetésben számolt be arról a lapnak, hogy az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék egy informatikai fejlesztés segítségével. Így lehetne az M7-esen bővíteni a kapacitást a kritikus időszakokban. Persze más vélemények szerint nyáron akkora vonzereje van a Balatonnak, hogy a sávok bővítése sem oldaná meg a problémát.