Itt a bejelentés: hatalmas fejlesztés indulhat a Duna magyarországi szakaszán

HelloVidék   
  Megosztom
Itt a bejelentés: hatalmas fejlesztés indulhat a Duna magyarországi szakaszán

A mi Dunánk címmel elkészült az Országos kikötőfejlesztési főterv stratégia tervezete, amelynek célja egyebek mellett a vízi áruszállítás részarányának 10 százalékra emelése a jelenlegi 3,3 százalékról - jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Hajózási Zrt. vezérigazgatója hétfőn Budapesten, az uniós projektet záró sajtótájékoztatón.

A 2030-ig szóló dokumentumot az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. konzorciuma készítette, az 1 millió eurós költség 85 százalékát az Európai Unió Hálózatfinanszírozási Eszközéből (CEF), 15 százalékát pedig hazai forrásból finanszírozták.

A programban a stratégia mellett elkészült a Komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmánya, és 20 kikötőfejlesztési esettanulmány. A projektek közül több is jövő év elején beadható az Európai Uniónak támogatási pályázat keretében

- modta Sztilkovics Szávó.

A stratégia öt prioritási területen jelölt meg fejlesztési célokat: köztük az áruforgalom egy részének vízi útra terelése, további kereslet generálása a vízi áruszállítási és kikötői ágazat számára célzott gazdaságfejlesztési és ipartelepítési intézkedések révén, finanszírozási rendszer kialakítása az ágazat fejlesztésére, a humánerőforrás fejlesztése a XXI. század kihívásainak megfelelő képzési és foglalkoztatási intézkedésekkel, és fenntartható szabályozási környezet kialakítása

- emelte ki Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante Kft. ügyvezetője, a konzorcium képviselője, aki kitért arra is, hogy a fejlesztés során érintett ágazatok közé sorolható a mezőgazdaság, a vasipar, kőolajipar - ezeknek az ágazatoknak a termékeinek a szállítása továbbra is cél. Továbbá a mezőgazdasági gépek, személygépkocsik, konténerek, biomassza, mint áru, hulladékok, vizen történő szállítása lenne a következő lépés a program során.

A Duna magyarországi szakaszára készülő kikötőfejlesztési főterv stratégiája olyan hiánypótló, átfogó szakpolitikai dokumentum, amely kijelöli a Duna ment kikötői infrastruktúra és kikötői szolgáltatások, valamint az egész ágazat fejlesztésének irányait 2030-ig. A stratégia az érintett szereplők véleményével és a nemzetközi környezettel összhangban fogalmazza meg a fejlesztési irányokat.

Keresztelő a Dunán

Az eseményen megkeresztelték a Garda mérőhajót, amelynek elsődleges feladata az ágazati Dunai medermérések elvégzése lesz. Nevét a Garda folyami és tavi halról kapta, mely a pontyfélék családjába tartozik. A hajó rámpa szerkezetű nyitható orral rendelkezik, mely más, a méréseken kívüli vízügyi feladatok ellátására is alkalmassá teszi. A projekt kulcsfontosságú eszköze a mérőhajó, amivel a hajózást jelentősen befolyásoló gázlók, szűkületek rendszeres mérését a vízügyi ágazat hatékonyan végre tudja hajtani. A hajó többsugaras fejjel van ellátva, mely alkalmassá teszi, arra, hogy teljes - kvázi 3D-s - mederképet kaphassunk.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

hajó

hajóavatás

hajókeresztelés

duna

dunai hajózás

kapacitásnövelés

kikötőfejlesztés