Szücsné Posztovics Ilona elmondta, az aluljáró az odavezető 800 méteres autóút, az ahhoz tartozó kerékpársáv és gyalogosjárda a város Bánhida és Sárberek részeit köti majd össze, várhatóan 2022 végétől. A kivitelezés közben biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést.
A hetvenezres lakosú megyeszékhely 17 kilométer hosszan terül el, a várost kettévágja a Budapest-Bécs vasútvonal. A sűrűbben lakott területeken jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vasutat, ez jelentősen lassítja a közlekedést.
A beruházást a Modern városok program keretében valósítják meg, fele-fele részben hazai, illetve uniós források felhasználásával. A projektre a megállapodás megkötésekor bruttó 6,1 milliárd forintot terveztek. A város koncepcióterve alapján a NIF Zrt. lefolytatta a közbeszerzési eljárást, az ajánlatok közül a legkedvezőbb vállalási ár 511 millió forinttal volt magasabb a rendelkezésre álló forrásnál.
Tatabánya közgyűlése a korábbi polgármester, Schmidt Csaba önálló képviselői indítványára úgy döntött, hogy a város az aluljáróra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból átcsoportosít 249 millió forintot, továbbá a hiányzó 262 millió forintot megelőlegezi a 2020-as költségvetésből, és kéri a kormányt a támogatás kiegészítésére.
Címlapkép: Getty Images