Ahogy a portál írja, az M0 déli szektor rekonstrukciójának keretében a meglévő háromnyílású, négytámaszú hidat kiszélesítik, ezáltal a hídon eggyel több forgalmi sávon haladhat a forgalom. Az így létrejövő sávok 3,75 m szélesek lesznek.
A hétvégi korlátozás ideje alatt a II. Rákóczi Ferenc út feletti bal pálya (északi oldali) híd szélesítésének következő lépésében beemelik az új hídgerendákat. Az új gerendák előregyártott feszített vasbeton hídgerendák, melyek hossza 36 méter. A három nyílásközbe egy 100 tonna teherbírású autódaruval összesen 12 gerendát emelnek be, melyek összsúlya meghaladja a 89 tonnát.
A híd átépítésének ideje alatt, várhatóan június közepéig a II. Rákóczi Ferenc úton (5101 j. út) 3,8 m-es magassági korlátozás marad érvényben.
A halásztelki csomópont északi oldalán a le- és felhajtó ágak aszfaltozási munkái is tovább folytatódnak.
A Soroksári Duna-híd környezetében jelenleg aszfaltoznak. Jövő héten várhatóan befejeződnek a burkolat-, a zajfal- és a forgalombiztonsági elemek (korlátok) építési munkái, így a hídon a tervek szerint április 25-től ismét lehet gyalogosan és kerékpárral közlekedni.
A korlátozások kiépítésével és a térség aktuális forgalmi helyzetével kapcsolatosan a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatnál és a www.utinform.hu tájékozódhatnak a közlekedők.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg.
(Kiemelt kép: MTI/Illyés Tibor)
Címlapkép: Getty Images