Rengeteg fejlesztést terveznek ebben a vidéki városban: turistaparadicsom lesz belőle?

HelloVidék 2020. július 22. 19:06
Miskolc látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20 százalék pedig környékbeli országokból érkezik. Miskolctapolca és a Diósgyőri vár több tízmilliárdos fejlesztési szakaszon van túl, országos szinten jelentős attrakciók várják a látogatókat hamarosan.

Elkészült Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája, amely a következő 10 évre iránymutatásként szolgál minden helyi ágazati fejlesztés és szereplő számára. A stratégia célja, hogy Miskolc négy legfontosabb turisztikai attrakciója azonosan magas színvonalon várja a látogatókat, és hogy egy erős Miskolc márkanév alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Miskolc-Lillafüred, valamint a belváros és a történelmi Avas. A szerzők és a szakemberek azt remélik, hogy a városban eddig is jelentős erővel bíró idegenforgalom a minőségi élménykínálat, az egyedülálló attrakciók és a jól szervezett menedzsment segítségével tovább erősödik majd a jövőben.

Miskolc látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20 százalék pedig környékbeli országokból érkezik.

Miskolc célja a következő tíz évben kettős: egyrészt a belvárost és történelmi Avast és Lillafüredet is hasonló fejlettségi szintre kell hozni, másrészt össze kell kötni a város négy különböző élményígérettel rendelkező városrészét. A város konkrét turisztikai fejlesztési projektjeit – a stratégia részeként – a Herman Ottó Turisztikai Fejlesztési Program foglalja össze. A szakmai anyag elkészítésén szakértői csapat dolgozott bevonva a város turisztikai szereplőinek és vállalkozásainak széles körét.

Miskolcon és környékén olyan látványosságokkal találkozhatunk, mint például a Barlangfürdőről híres Miskolctapolca, a történelmi Avas több mint 800 pincét számláló pincesora és a romantikus hangulatú Lillafüred attrakciói. Miskolctapolcán épül Közép-Európa egyik legizgalmasabb élményfürdője, az Északerdő Zrt. kisvasút-fejlesztési projektjének eredményeként pedig megújul a Lillafüredi kisvasút és környezete.

A koronavírus-járvány okozta hatásokra reagálva a stratégia céljaival összhangban online turisztikai kampány is indult Miskolc pont jó! néven, amelynek célja a város sokszínűségének bemutatása a belföldi turisták részére. A város turizmusfejlesztési stratégiája hamarosan a közgyűlés elé kerül, a képviselők javaslatai alapján nyeri el végső formáját.

Címlapkép: Getty Images