A közlekedésbiztonság javítását célzó kezelést elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek, lassítószigetek, úttartozékok kapják meg.
A megoldással közvilágítással el nem látott, jellemzően külterületi útszakaszok használata válik kényelmesebbé és biztonságosabbá, miközben az energiafelhasználás és fényszennyezés nem nő.
A tapasztalatok alapján döntenek a további alkalmazásáról
A fejlesztés a kerékpárút közkedvelt Duna-menti szakaszán történik meg, összesen több mint 2 kilométeren. A kivitelezés a hét elején kezdődött meg, várhatóan október végéig el is készülnek a munkálatok. Az eredmény már most jól látható
– derül ki a beszámolóból.
A kísérleti szakaszon többféle koncentrációval látták el a felületet, hogy valós körülmények között tudják tesztelni, milyen összetételben hatékony ez a fajta anyaghasználat. A következő időszakban folyamatosan vizsgálják az így megépített szakaszt és az üzemeltetési tapasztalatok alapján döntenek a további alkalmazásról.
Kiemelt kép: MTI/Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Címlapkép: Getty Images