A közlemény szerint a felújítás alatt 2018 áprilisától a két megyei jogú város állomásai között szünetelt a vonatközlekedés, és pótlóbuszok szállították az utasokat. Február 22-től a teljes vonalon, Szeged és Békéscsaba között M41-es dízelmozdonyok közlekednek - az utasforgalomtól függően - kettő, három kocsival, megtartva a korábban már megszokott csatlakozási rendszert Szegeden, Békéscsabán és Orosházán, és továbbra is biztosítanak átszállást Szentes felé Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson.
Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat is végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat. Jelenleg zajlik a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa. A szükséges hatósági eljárások befejeztével ez a pályaszakasz 100 kilométer/órás megengedett sebességre lesz alkalmas - áll a közleményben.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege mintegy 25,676 milliárd forint.
Fotó: NIF Zrt.
Címlapkép: Getty Images