Osztrozics Dóra elmondta: a projekt központi eleme a kerékpáros turizmus fejlesztése, mint a térség felzárkóztatásának egyik kulcskérdése. Mivel a térségben nagymértékű a kerékpáros forgalom növekedése, hiánypótló beruházásként hozzák létre a kerékpáros és a gyalogos turizmushoz szükséges infrastrukturális- és szolgáltatásfejlesztési elemeket Zebegény, Köves-tető (Nagymaros külterülete), Farkas-völgy, valamint a Királyrét-Diósjenő szakaszokon - tette hozzá.
Erdei utak újulnak meg, hogy a térségbe érkező kerékpárosokat megfelelő körülmények fogadják, az épülő hegyi kerékpáros ösvény pedig a sportolók teljes körű igényeit szolgálja majd.
A szabadidős céllal érkező családok minőségi szórakozását segíti a királyréti játszótér felújítása és a Diósjenőn épülő új játszótér is. Az e-bike kerékpárkölcsönző hálózatot segítségével a látogatók nagyobb területet fedezhetnek fel a Börzsöny természeti csodáiból. A fejlesztés keretében ezen felül a gyalogos és kerékpáros forgalom meghatározására alkalmas forgalomszámlálókat is beszereznek.
Osztrozics Dóra ismertette: Budapest közelében, a Dunakanyartól északra emelkedő Börzsöny központi része az úgynevezett Magas-Börzsöny, amely Magyarország legérintetlenebb hegyvidéke. "Sziklagyepes gerincek, zord andezittornyok, kőmezők, mély szurdokvölgyek és csobogó patakok bújnak meg a Csóványos körüli sűrű erdőben", ezekre az egyedülálló természeti adottságokra, a térség kultúrtörténeti értékeire, valamint az ökoturisztikai lehetőségekre alapozva indított közös fejlesztést az AÖFK és az Ipoly Erdő Zrt. - tette hozzá.
Címlapkép: Getty Images