Szerdától a vasútvillamosok módosított rend szerint járnak: Hódmezővásárhely és Szeged között csak kétóránként lesz átszállásmentes kapcsolat, a kimaradó órákban pótlóbuszozni és -villamosozni kell, írja a Szegeder.
A Mávinform kedd esti posztja szerint viszont „január 26-án, szerdától a tram-train járatok kétóránként Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a teljes útvonalon közlekednek: a menetrend szerinti indulási idők alapján páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg páros órában a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet átszállás nélkül utazni.
A rákövetkező órában pótlóbusz és villamos közlekedik a tram-train helyett, egyszeri átszállással. Az utasoknak – főként a csúcsidőkben – a közúti menetidők és az átszállások miatt hosszabb eljutási idővel kell számolniuk.
Arról is írnak, melyik irányba mikor indulnak a járatok, majd hozzáteszik, milyen járatok maradnak ki teljesen:
nem közlekednek a reggeli és délutáni, esti sűrítő járatok, amelyek Hódmezővásárhely vasútállomásról 6:46-kor, 15:08-kor, 17:08-kor és 19:08-kor, illetve Szegedről 14:01-kor, 16:01-kor, 18:01-kor indulnának.
Korábban is azért járt csak óránként a vasútvillamos, mert nem tudtak elegendő járművet befogni, azokon ugyanis folyamatosan meghibásodások léptek fel. A Szegeder információi szerint hiába várta a szakma is a januári üzembővítés bejelentését, a Stadler által gyártott járművek nagyobb része még mindig nem képes megbízható üzemelésre különböző hibák miatt.
Lázár János egy hete tett ki videót a tram-trainról, utazás közben beszélt arról, hogy népszerű, sokan használják, de dolgozni kell még a menetidő javításán. Szerinte meg kell fontolni, hogy Szegeden a jövőben hány helyen álljon meg vasútvillamos.
Hogy a mostani újabb kellemetlenségeknek mi az oka, a Mávinform posztjából nem derül ki. Ezek után erősen kétséges, vajon megérte-e a méregdrága vasútvillamos beüzemelése, ami az eredeti becslések ötszörösébe került.
Címlapkép: Getty Images