Ahogy arról a Magyar Építők írja, az útvonal Fejér megye egyik legforgalmasabb szakasza, mely 1978-ban készült el, és azóta a burkolatát nem újították fel. A nettó 1,3 milliárd forint értékű munkát a Duna Aszfalt Zrt. végezte el. A kivitelezés 2021. augusztus végén kezdődött, a műszaki átadás-átvétel 2022. január közepén történt meg.
A beruházás keretében
- a két település között fekvő Vértesboglár Csákvár felőli végén forgalomcsillapító sziget létesült;
- Bodmér külterületén a meglévő autóbusz megállóhelyek átépültek;
- a két öböl között új gyalogos átkelőhelyet alakítottak ki;
- az új gyalogos átkelőhelynél és a forgalomcsillapító sziget környezetében új közvilágítás épült ki;
- a felújított részen 3 pár autóbuszöböl található (a Móricmajori bekötőnél, Vértesboglár belterületén és Bodmér külterületén), mindegyik buszöblöt − a peronokkal együtt − bazaltbeton burkolattal építették át.
A 8126. jelű út teljes felújítása elkészült
Az átadón elhangzott, hogy a 8126. jelű út felújítása 2018-ban kezdődött. Ekkor újították fel TOP forrásból a Söréd−Zámoly, majd 2019-ben a Zámoly−Csákvár szakaszt, és 2021-ben adták át a Csákvár átkelési szakaszt.
A most átadott útvonal Csákvár Felcsút felőli végétől indulva − illeszkedve Csákvár belterületi szakasz felújításhoz − a 2017-ben Felcsúton megépült körforgalomhoz csatlakozik. A felújítás túlnyomórészt külterületi részeket érintett, de Vértesboglár település átkelési szakaszát is magába foglalja.
Az érintett útvonalon a meglévő burkolat profilba marása után 2 réteg aszfalt épült teljes szélességben. A meglévő árkok és az átereszek tisztítása is megtörtént. Az érintett útvonalon található − 1948-1949-ben épült − 4 hidat is felújították.
Címlapkép: Getty Images