Ahogy a portál írja, a szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy ebben az időszakban kellő körültekintéssel kell közlekedni annak érdekében, hogy időben észrevegyük az út szélén vagy az út irányába tartó vadakat. Ez világosban viszonylag könnyű, de sötétben már nem olyan egyszerű feladat.
Sötétben nehéz, de ilyenkor is lehetnek olyan árulkodó jelek, akár az árnyékok, akár a vadak szemének a tükröződése, amelyeket észrevehetünk
– monda az alezredes.
A vezetéstechnikai teendők ott kezdődnek, hogy megfelelő sebességet választunk
– hívta fel a figyelmet újra a legfontosabbra. Ezen kívül vészhelyzet-elhárítási technikát kell alkalmazni, ami gyakorlatokkal elsajátítható.
Ez megfelelő üléspozíciót jelent, megfelelő kormányfogást és az üléspozícióból adódó megfelelő látómezőt, hogy jól lássuk az út szélét, és a szemben jövő járművek fényei is sokszor segítenek abban, hogy lássuk, mire lehet számítani
– összegezte a készenlét összetevőit a TEK-alezredes.
A fékezésen kívül kormánymozdulattal is reagálunk. Mindig számolnunk kell a vad mozgásával, a haladási irányával ellentétes irányba célszerű kormányozni. Itt nincsenek főszabályok, hiszen nem látunk a vad gondolkodásába, és nem tudjuk, hogy biztosan nem áll meg vagy nem fordul vissza, de jellemzően egy adott sebességgel haladnak át az útszakaszon, és jó esetben lehet azzal a konstans sebességgel számolni, de ez sajnos nem főszabály
– mondta Hoffer Zsolt, aki zárásként azt is hozzátette, hogy ha ebben a készenléti állapotban a vad belép elénk, először is drasztikusan fékezni kell. Ilyenkor bízhatunk benne, hogy a vad átér, nem áll meg, nem fordul vissza.
Címlapkép: Getty Images