Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány - de hozzuk a részleteket!
Jövőre indulhat el Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta egy sajtóeseményen Lázár János építési és közlekedési miniszer. A kilométerenkénti 9,2 milliárd forint még az M6-os fajlagos költségén is túltesz - írja a Világgazdaság.
Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány, erre lehet következtetni Lázár János építési és közlekedési miniszter mondataiból, aki a Balaton melletti Fenékpusztán a hétvégén arról beszélt, hogy újraindítaná jövőre a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítését, azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást, amely a becslése szerint 400 milliárd forintba kerülne. Ez a miniszter szerint is az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet.
Az M76-os első szakaszát az M7-es autópálya holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között 2020 októberében adták át, amit 2022 márciusában az M76-os út új, közel három kilométeres szakasza követett, ezzel a megyeszékhelyig tartó 55 kilométeres útvonalból eddig 8,6 kilométer készült el. A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres szakaszra vonatkozóan ugyan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 februárjában kiírta a kivitelezői közbeszerzési eljárásokat, azonban júniusban visszavonta a beruházási stop miatt.
Címlapkép: Getty Images