Már zajlik a próbaüzem a Bóly és Ivánvárda közötti 20 kilométer hosszú útszakaszon. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
Januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket.
Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló) és a közlekedés biztonságát szolgáló tengelysúlymérő állomás parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is - írja a magyarepitok.hu.
Az átadásig még hátra van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése.
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.
Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
Címlapkép: Getty Images