Hamarosan bizonyos elektromos személyi járművekre is kötelező lesz biztosítást kötni.
A közeljövőben várható a KRESZ módosítása rendezheti az elektromos eszközök helyét a közlekedésben, a kötelező biztosításról pedig a kgfb-törvény (2009.évi LXII. törvény) új módosítása rendelkezik majd. Ugyanis a törvénymódosítás 2024. május 17-től a mikromobilitási eszközök egy részét is a gépjárművek fogalma alá sorolja, vagyis ezután ezekre is kötelező lesz biztosítást kötni - írja a gépjárműbiztosítás.clb.hu.
Van azonban néhány hét haladék biztosítást kötni, és csak július 16-tól kell érvényes biztosítással rendelkezni. Az ökölszabály, hogy amire eddig is kellett érvényes kötelező, arra a továbbiakban is kelleni fog, a kizárólag emberi erővel hajtott járművekre (például kerékpárokra és hagyományos rollerekre) pedig ezután sem kell biztosítást kötni.
Kivételt képeznek az elektromos kerékpárok és a mozgáskorlátozott személyek által használt kerekesszékes járművek illetve elektromos mopedek, amik bár rásegítéssel működnek, mégsem kell rájuk biztosítás
- írja összefoglalójában az alkuszcég.
A többi mikromobilitási eszközt két szempont alapján kategorizálja az új szabály: tömeg és tervezési sebesség alapján. A legfeljebb 25 kg tömegű járműveknél a 25 km/h-s tervezési sebesség az irányadó, vagyis ha a roller ennél többel is képes menni, akkor kötelező biztosítással kell rendelkeznie, ha nem, akkor ezután sem lesz szükség rá.
25 kg-nál nagyobb tömegű járműveknél pedig 14 km/óránál van meghúzva ugyanez a határ, tehát ha egy e-roller több mint 25 kg, akkor szinte biztosan kell rá biztosítás, hiszen ezek jellemzően legalább 15 km/órás végsebességre képesek. Viszont az előírt kötelező biztosítás ellenére, akárcsak a segédmotoros kerékpárok esetén, az érintett mikromobilitási eszközök továbbra sem lesznek rendszámkötelesek.
Címlapkép: Getty Images