2024 első fél évében 6523 személyi sérüléssel járó baleset történt a magyar utakon, ebből 996-ot 65 év felettiek okozták. A lesújtó adatok miatt ismét felmerült, hogy a 65 év felettieknél szigorítani kellene a vezetési alkalmasságuk felmérésén - hangzott el a közszolgálati Híradóban.
2024 első fél évében 6523 személyi sérüléssel járó baleset történt a magyar utakon, ebből 996-ot 65 év felettiek okoztak - számolt be a minap a hirado.hu. Ez a szám kiemelkedően magas, és jóval meghaladja a fiatalabb korosztályok által okozott balesetek számát. Ennek kapcsán Kapitány Tibor, a Több mint jogsi autósiskola vezetője úgy vélekedett a híradónak nyilatkozva, hogy a magyar rendszer nem elég szigorú, és az idősebb vezetők alkalmasságát nem csak orvosi vizsgálatok alapján kellene felmérni.
„A legutóbbi KSH-felmérés szerint a 65 év feletti korosztály okozza a legtöbb személyi sérüléssel járó balesetet”
- hangsúlyozta a szakértő, aki arra is rámutatott, hogy Magyarországon az orvosok határozzák meg, hogy az idősek alkalmasak-e a vezetésre, azonban ez sok esetben nem elégséges.
Ő úgy véli, hogy az orvos csak az alapvető fizikai állapotot tudja felmérni, de azt nem, hogy az illető hogyan vezet a forgalomban. A megoldás az lehetne, hogy közlekedési szakembereket vonnának be az idősek vezetési képességinek megítélésébe. Ők "egy 20 perces felmérés során meg tudják állapítani, hogy az idősebb vezető alkalmas-e a vezetésre".
Érdemes lenne megfontolni, hogy Magyarországon is sűrűbb vizsgálatokhoz kössük a jogosítvány megújítását
– közölte Kapitány Tibor, aki szerint a családoknak is nagyobb szerepet kellene vállalniuk.
A legnagyobb felelősség a családé, hiszen ők látják legjobban, hogy idős hozzátartozójuk még biztonságosan tud-e vezetni
- közölte még.
Címlapkép: Getty Images