Győztest hirdetett az Építési és Közlekedési Minisztérium a mintegy 1 évvel ezelőtt meghirdetett engedélyes és kiviteli tervekre vonatkozó pályázaton, melyek alapján a Békéscsaba és Berettyóújfalu között haladó 47-est fejleszthetik 2x2 sávos úttá – írja a magyarepitok.hu.
Mindez összhangban van azzal, hogy a múlt héten Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben bejelentett infrastruktúra-fejlesztési csomagjában is szerepel a projekt. A tárcavezető kifejtette:
a 47-es főutat tervezik autópályává építeni, aminek a legvalószínűbb forgatókönyve, hogy 2026 és '29 között Békéscsaba és Szeghalom között megkezdődhet a négysávosítás.
Berettyóújfaluig már megépült Debrecenből az autópálya (az M35-ös köti össze a két várost), így a fennmaradó útvonalon több, mint 37 kilométeres szakasz megtervezésére keresték a vállalkozókat 4 részprojektben:
- 1. rész: Körösladány, elkerülő út;
- 2. rész: Köröstarcsa, elkerülő út;
- 3. rész: Mezőberény, elkerülő út;
- 4. rész: Mezőberény - Békéscsaba közötti szakasz engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése.
A közbeszerzés mind a négy részprojektben eredményes lett, összesen mintegy nettó 4,116 milliárd forint értékben dolgozhatnak majd a tervezőirodák.
A körösladányi elkerülő
Ezt a szakaszt az Utiber Kft. tervezheti meg, nettó 1,584 milliárd forintért. A Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljeskörű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon. A tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont,
- két szintbeni csomópont,
- egy vasút feletti műtárgy,
- egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új országos közúti híd a Sebes-körös felett, valamint
- hozzátevőlegesen 5 km új, 2x1 sávos bekötő út a 4234 sz. összekötő úthoz kapcsolódóan.
A köröstarcsai elkerülő
Itt az Utiber Kft. konzorciumban dolgozik a Pannonway Kft.-vel, összesen nettó 993 millió forintos ajánlattal nyerték meg a munkát. A Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 km-en, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 km-en. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont,
- két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként,
- egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új, országos közúti híd a Kettős-körös felett,
- oldalanként 1-1 tengelysúlymérő állomás, valamint egy kombinált vadátjáró.
A mezőberényi elkerülő
Ezt a részprojektet a Pannonway Kft. egyedül tervezi meg, a munka értéke mintegy nettó 651 millió forint. A Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- két különszintű csomópont és
- egy vasút feletti műtárgy.
A Mezőberény-Békéscsaba gyorsforgalmi út
A közbeszerzés nyertese a negyedik részprojektben az UNITEF'83 Zrt. lett, egy nettó 888 millió forintos ajánlattal. A Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítani, nagyjából 5,2 km-en, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítését megtervezni 3,2 km-en. Ennek során a teljeskörű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont az M44 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan és
- két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként.
Címlapkép: Getty Images