40 milliót kapott ez a két innováció: sport- és élményfejlesztés volt a cél

HelloVidék 2021. szeptember 21. 17:01
Egy online sport szponzorációs platform és egy amatőr sport szereplőire fókuszáló tartalomgyártó szolgáltatás is 20 millió forintos befektetési ajánlatot kapott az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus jóvoltából. A döntéseket szeptember 15-én, a Startup Campus szervezésében lezajlott Demo Day keretében jelentették be a szervezők. Az esemény egy 10 hetes üzletfejlesztési programot zárt, ahol 5 döntős startup is bemutatkozott a nagyközönség előtt.

A Startup Campus és a Hiventures három startup programot indított el idén júniusban azért, hogy korai fázisú innovatív vállalkozásoknak üzlet- és termékfejlesztést, mentorálást, valamint az induláshoz szükséges tőkebefektetésre való felkészítést biztosítsanak. A SportTech Startup Programba többek között sporttal, sportmenedzsmenttel és szurkolói élményfejlesztéssel kapcsolatos innovációk érkeztek.

A képzés kiemelt partnere a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a SportTech Hungary Program, ami akár a következő lépcsőfok is lehet a legjobb startupok számára. A CheckINN Startup Programot a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kezdeményezésére, a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny és a Startup Campus közösen indította el a turizmushoz kapcsolódó innovációk támogatásáért. A Startup Campus University Program a győri Széchenyi István Egyetem támogatásával egyetemista jelentkezőkre fókuszált, akiknek az Adria Port Zrt. adta a 2021-es program kihívásait logisztika és tengeri áruszállítás területén. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a szabadalom, védjegy és szellemi tulajdon legfontosabb tudnivalóival segítette a programok résztvevőit.

Az sPortal egy online sportszponzorációs platform fejlesztésével szerezte meg a Hiventures és Startup Campus közös 20 millió forintos befektetési ajánlatát, amiből előbbi 15, utóbbi 5 millió forintot fektetne be. A szolgáltatásuk segítségével egymásra találnak a sport piac szereplői, többek között a sportszövetségek, sportegyesületek, klubok, sportolók és a sportesemények szervezői, illetve az őket támogató vagy támogatáson gondolkodó cégek, magánszemélyek. A UR Stars szintén elnyerte a szakmai zsűri bizalmát alkalmazásával, melynek célja, hogy az amatőr kluboknak, csapatoknak professzionálisabb megjelenést és könnyen kezelhető tartalom-előállító platformot adjon és mindezt monetizálhatóvá tegye. A Sport For Fun nem tudott szeptember 15-én pitchelni, az ő befektetésükről még zajlanak a tárgyalások. A csapat egy interaktív, moduláris élményparkot hozott létre, amely garantált és digitálisan megosztható szurkolói szórakoztatást biztosít a sportesemények közönségének.

A rendezvényen bemutatkozott továbbá a Free Power, a vendéglátás és a turizmus piaci szereplőit célzó mobilapplikáció, ami a vendégek telefontöltési problémáinak megoldására powerbankok és töltőkábelek formájában ad megoldást. A Kontekt csapata is döntősként zárta az inkubációt, akiknek terméke egy időseknek szánt, hagyományos és okos televízióhoz csatlakoztatható hardverből és szoftverből álló készülék, mely elősegíti a videóhívás létrehozását szeretteinkkel egy gombnyomás egyszerűségével.

A SportTech Startup Programhoz az alábbi szakmai partnerek csatlakoztak még: Testnevelési Egyetem, Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata, Nemzeti Kézilabda Akadémia, Magyar Sport Üzleti Szövetség.

Címlapkép: Getty Images