A tram-train, azaz a vasút-villamos projektjének előrehaladása eljutott oda, hogy a villamos és vonat hibridjeként működő, nyílt pályán és városi környezetben is közlekedő szerelvények pályája készen van, megjöttek az első vonatok, egyelőre utasok nélküli próbaüzemen vannak, írja a szegeder.hu.
Azonban van itt még egy hiányosság, ugyanis nem vizsgálták meg az illetékesek, hogy a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő bírja-e a plusz terhelést. Jelenleg úgy tűnik, nem.
A szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságságának szerdai ülésén derült ki ez a Szegeder szerint. Mégpedig az látott napvilágot, hogy a tram-train szerelvények lényegesen több áramot vesznek fel, mint a Szegeden futó PESA típusú villamosok, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség.
Emiatt a MÁV 70 millió forintos vissza nem térítendő támogatást ad a szegedi tömegközlekedési cégnek, az SZTK-nak, hogy szeptember 15. és december 31. között növelje az áramhálózat terhelhetőségét. Újabb bökkenő, hogy a tervek szerint az adventi időszakban már utasokat szállított volna a tram-train. A tervezést a LÁET Kft., a kivitelezést a DEBARU Kft. végzi, bár pénteken még tárgyal erről a szegedi közgyűlés.
View this post on Instagram
Címlapkép: Getty Images