Ezzel senki nem számolt: falja az áramot az új "csodavonat", sokmilliós többletköltséget okoz

HelloVidék 2021. október 7. 09:05
A csodavonat úgy falja az áramot, mint táltos paripa a tüzes abrakot. A Hódmezővásárhelyet és Szegedet összekötő vasút-villamos üzembe helyezésekor váratlan költségek merültek fel: a jármű energiaigénye jóval több, mint egy egyszerű villamosé. Emiatt a MÁV 70 millió forintos vissza nem térítendő támogatást ad a szegedi tömegközlekedési cégnek, az SZTK-nak, hogy szeptember 15. és december 31. között növelje az áramhálózat terhelhetőségét.

A tram-train, azaz a vasút-villamos projektjének előrehaladása eljutott oda, hogy a villamos és vonat hibridjeként működő, nyílt pályán és városi környezetben is közlekedő szerelvények pályája készen van, megjöttek az első vonatok, egyelőre utasok nélküli próbaüzemen vannak, írja a szegeder.hu.

A szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságságának szerdai ülésén derült ki ez a Szegeder szerint. Mégpedig az látott napvilágot, hogy a tram-train szerelvények lényegesen több áramot vesznek fel, mint a Szegeden futó PESA típusú villamosok, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség.

Emiatt a MÁV 70 millió forintos vissza nem térítendő támogatást ad a szegedi tömegközlekedési cégnek, az SZTK-nak, hogy szeptember 15. és december 31. között növelje az áramhálózat terhelhetőségét. Újabb bökkenő, hogy a tervek szerint az adventi időszakban már utasokat szállított volna a tram-train. A tervezést a LÁET Kft., a kivitelezést a DEBARU Kft. végzi, bár pénteken még tárgyal erről a szegedi közgyűlés.

Címlapkép: Getty Images