Íme, a vidék 26 milliárdos szupervonata, amit most ingyen használhatsz: elstratolt a tram-train
Elindult az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train vonalán. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók.
Az új járműtípus és közlekedési üzem közvetlen összeköttetést biztosít Hódmezővásárhely és Szeged között. A tram-train utasforgalmi próbaüzemben, az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában megkezdte menetrendszerinti közlekedését. A vasútvillamos óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. Telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra - olvasható a MÁV ZRT sajtóközleményében.
A tram-train 31,6 km hosszú útja során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
Tram-train végállomás Hódmezővásárhely vasútállomásnál
A tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepített a vasúttársaság, melyekből vasúti jegyek és bérletek egyaránt megvásárolhatók a mai naptól és menetrendi tájékoztatást is nyújtanak. Szegeden Szeged-Rókus, Rókusi templom, Anna-kút, Széchenyi tér és Aradi vértanúk tere megállóba telepítenek jegyautomatákat, melyek beüzemelése a kezdeti időszakban valósul meg. Hódmezővásárhelyen minden tram-train megállóban (Népkert, Strandfürdő - Bartók Béla utca, Hősök tere, Kossuth tér, Kálvin János tér, Hódmezővásárhely vasútállomás), illetve Algyőn is működik majd jegyautomata az indulástól kezdve.
A tervek szerint 2022. január közepétől március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények. A menetrend ekkortól már hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely várhatóan március 15-től lép életbe.
A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train motorvonat 216 férőhelyes. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes tram-train járművek korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek. A vasútvillamoson WIFI működik, és lehetőség van okostelefonok és laptopok töltésére. A két multifunkciós térben 2-2 kerekesszékkel közlekedő utas, vagy 4-4 kerékpár és babakocsik szállítására van lehetőség.
Közel 26 milliárdos projektről van szó
A nagyszabású vasúti fejlesztésről korábban a HelloVidék is írt. Akkor megjegyeztük, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege mintegy 25,676 milliárd forint.
Fotó: MÁV ZRT
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)