Az kétségtelen, hogy a természetesség és az egészségesebb életmód egyre nagyobb „divat”, és úgy tűnik, hogy mi, magyarok is előszeretettel iktatjuk be a mindennapjainkba a gyógynövényeket, írja az Agrárszektor.
A gyógynövények népszerűsége óriási. Önmagukban igen divatosak a gyógynövényes termékek, a gyógynövényekről beszélni. A magyar háztartások egészségüggyel, illetve egészséggel összefüggő kiadásai folyamatosan növekednek. Ennek oka egyrészt az elmúlt évek zöldhulláma és az egészségtudatos életmód népszerűsége, valamint a részleges bizalomvesztés a szintetikus hatóanyagot tartalmazó gyógyszerekkel szemben, ami egyben lehetőséget teremt a természetes gyógymódok, természetes hatóanyagok felhasználására. Dinamikus a növekedés a megelőzés területén és az egyéb gyógyszer kategórián kívüli termékekkel (gyógytermékek, étrend-kiegészítők, reform termékek, egészséges élelmiszerek, health products) és szolgáltatásokkal (egészség-, gyógy-turizmus,) kapcsolatos kiadásokban
- közölte a Gyógynövény Szövetség és Terméktanács.
Az új „hívószó”?
Az FMCG szektorban (napi fogyasztási cikkek) az étrend-kiegészítők, a reformtermékek, az egészséges élelmiszerek és a health products piacán mintegy évi 5-8%-os a növekedés. A nemzetközi és hazai piac divattrendjeivel a „gyógynövény” hívószóvá vált, és évről-évre egyre többen érdeklődnek a gyógynövények és a gyógynövényes termékek iránt, ami által a hazai gyógynövény-fogyasztás is növekszik.
Meglepetést okozhat a toplista
Ha kimondjuk azt a szót, hogy gyógynövény, valószínűleg nem az ánizs, az oregánó vagy éppen a cickafark jut eszünkbe - pedig ők is helyet kaptak ezen a bizonyos listán. Ennek oka vélhetőleg az is lehet, hogy például az említett oregánóra, vagy más néven szurokfűre, nem gyógynövényként, hanem fűszerként tekintünk. Ideje eloszlatni a kételyeket, íme, az elmúlt évek legfontosabb hagyományos gyógynövénykultúrái a Gyógynövény Szövetség és Terméktanács adatai alapján:
A cikk folytatása itt olvasható.
Címlapkép: Getty Images