Magyarországon építhet autógyárat a kínai BYD. A világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója már idén dönthet a kérdésben, és 2025-ben el is kezdené az európai piacra történő gyártást.
A világ egyik legnagyobb elektromos és hibrid autógyártója, a kínai BYD tervei szerint még ebben az évtizedben leuralja az európai piacot: 2030-ra minden 10. villanyautót ők akarnak eladni, és az első három európai EV-márka közé kerülnének. Épp ezért autógyárat építenének a régióban, és bár hosszú ideig a cél az Egyesült Királyság volt, most Magyarországra vetették szemüket, írja a Világgazdaság.
A BYD ugyanis kizárta Nagy-Britanniát, mivel véleményük szerint a Brexit gazdasági hatásai miatt már nem számít ideális helyszínnek. Magyarország azonban jó választás lehet, hiszen az iparágnak már kiépített infrastruktúrája van. Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint Nagy-Britannia még az első 10 között sincs azon országok között, ahol üzemet építenének – a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik, és jelenleg Magyarország, valamint a németek, a franciák, a spanyolok és a lengyelek tűnnek a legesélyesebbnek.
A vállalatnak vannak olyan telephelyei Kínában, amelyek évente több mint 1 millió jármű gyártására is képesek, és akár úgy is dönthetnek, hogy egy ehhez hasonló óriásüzem kialakítása mellett döntenek. Emellett rengeteg márkakereskedést és -szervizt akarnak felállítani Európa-szerte. A döntés valószínűleg még idén megszületik, és a cél az, hogy az első járművek gyártása már 2025-ben elkezdődjön.
A BYD 1995 óta fejleszt akkumulátorokat, és az utóbbi években egyre nagyobb teret nyer az EV-piacon. A vállalat a Ford-elv alapján működik, azaz a legtöbb alkatrészük, valamint az elektronikák és az akkumulátor-rendszerek gyártását maga irányítja – úgy gondolják, hogy az általuk „vertikálisan integráltnak” nevezett üzleti modell megkülönbözteti őket a vetélytársaiktól, akik a technológiát csak megvásárolják.
Címlapkép: Getty Images