Indul a szegedi BYD-gyár építése: megérkezett az első kínai szállítmány
Az anyagokat Kínából hajón szállítják európai kikötőkbe, majd onnan vasúton érkezik Szegedre. Három év alatt legalább négymillió tonna áru érkezhet az intermodális terminálra.
Az anyagokat Kínából hajón szállítják európai kikötőkbe, majd onnan vasúton érkezik Szegedre. Három év alatt legalább négymillió tonna áru érkezhet az intermodális terminálra.
Kínaiul is hirdetnek már ingatlant Szegeden, egy 100 négyzetméteres, egyébként különösebb extrák nélküli ingatlant 2 millió forintos négyzetméteráron hirdetnek.
A szakértők már azt találgatják, melyik Szeged-környéki településre húzza majd fel vadiúj akkugyárát a kínai BYD. Mutatjuk, kik lehetnek a „szerencsések”!
Nyolc fóti civil külön-külön indított pert a helyi akkumulátorgyárak ügyében a Pest Vármegyei Kormányhivatal ellen, hogy a bíróság kimondja: perképesek ebben az ügyben.
Tavaly decemberben jelentette be a BYD kínai elektromosautó-gyártó, hogy Szegeden építi fel első európai gyárát. Most kiderült, a beígért munkásszálló valójában egy akár 1400 munkás számára is otthont adó konténerváros lehet.
A korábbi találgatások sem nélkülözték az ésszerűséget: Békéscsaba mellett felmerült Csongrád-Csanád vármegyéből Kistelek, Orosháza, sőt Hódmezővásárhely neve is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter arról számolt be, hogy a világ legnagyobb elektromos autógyára, a kínai BYD Magyarországra hozza első európai üzemét.
Magyarországon építhet autógyárat a kínai BYD. A világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója már idén dönthet a kérdésben, és 2025-ben el is kezdené az európai piacra történő gyártást.