400 milliárd forintból Debrecenben építi fel első európai üzemét a kínai Eve Power, derül ki Szijjártó Péter Facebookon közzétett videójából. A világ kilencedik legnagyobb akkumulátorgyártója a BMW kérésére érkezik az országba, a beruházást a magyar állam 14 milliárd forinttal támogatja - írta a G7 portál.
400 milliárd forintból Debrecenben építi fel első európai üzemét a kínai Eve Power, derül ki Szijjártó Péter Facebookon közzétett videójából. A világ kilencedik legnagyobb akkumulátorgyártója a BMW kérésére érkezik az országba - írta a G7 portál.
A debreceni BMW-gyár elektromos autóinak fő beszállítója lesz, ezért itt, a leendő autógyár területén épülhet fel az üzem 45 hektáron. A tervek szerint 2026-ban adják majd át. A kormány 14 milliárd forinttal támogatja a beruházást, ami szerintük a zöld átállás újabb lépcsőfoka - közölte az RTL.
Ahogy a G7 is megjegyezte, az elmúlt hónapokban sorra jelentettek be kínai akkumulátoripari vállalatok debreceni beruházásokat, a CATL, a Halms, a Semcorp – és a dél-koreai EcoPro – után érkezik az Eve Power a városba. Debrecen az elektromos autógyártás központjává válik, ám ezzel kapcsolatban számos aggály merül fel.
Számokban: az Eve Power évi 28 gigawattóra kapacitással gyártja majd a lítium hengeres akkumulátorcellákat a BMW beszállítójaként – összehasonlításképp a CATL 100 gigawattórás kapacitást létesít Debrecenben.
Miközben a kormány egyértelmű sikerként értékeli a távol-keleti akkumulátorgyártók Debrecenbe csábítását, a lakosság az iparág vízigénye és -szennyezése miatt aggódik, a CATL üzemlétesítésével kapcsolatos közmeghallgatás feszült hangulatban telt. A beruházások környezeti hatásairól sok ellentmondásos információ jelent meg, amelyek fokozták a bizalmatlanságot.
Címlapkép: Getty Images