A lap forrásai szerint újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása, és a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy egységes országos vasúti- és buszmenetrendet hoztak létre. A bezárásról szóló hírt a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté erősítette meg, valamint felhívta a figyelmet, hogy tavaly novembertől már terítéken van a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalakon a vasúti személyszállítás megszüntetése.
Az új értesülések szerint további 12 vonal bezárásáról dönthetnek a már említett kettő mellett. Ezek a pályák nagyon rossz állapotban vannak, a felújítás rengeteg pénzt emésztene fel, ezért az utazókat inkább a buszos közlekedésre szoktatnák át. Gyöngyösi Máté szerint azonban a közutak is rémes állapotban vannak, és busszal még hosszabb a menetidő a Mátészalka-Csenger szakaszon.
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a MÁV-Start-javaslatban az alábbi következő vonalak bezárását tervezik:
- Almásfüzitő–Esztergom
- Csorna–Pápa
- Godisa–Komló
- Gyöngyös–Vámosgyörk
- Hidasnémeti–Szerencs
- Mátészalka–Csenger
- Mezőtúr–Battonya
- Mohács–Villány
- Nyékládháza–Tiszaújváros
- Nyíregyháza–Nyírbátor
- Somogyszob–Nagyatád
- Szentlőrinc–Sellye
- Tiszafüred–Karcag
- Zalaegerszeg–Rédics
A hír megjelenése kapcsán az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményt adott ki, mely szerint a vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben.