Február 21-én, csütörtökön, Kaposvár és Mernye között, egy fénysorompó nélküli útátjáróban személygépkocsi ütközött vonattal. Az autót vezető hölgy súlyosan megsérült. Január 1. és február 15. között összesen hat ütközés történt vasúti útátjáróban, ezek közül kettő halálos kimenetelű volt. A hat baleset közül három félcsapórúddal kiegészített fénysorompóval biztosított útátjáróban, egy fénysorompóval biztosított útátjáróban, kettő nem biztosított útátjáróban történt.
Fénysorompó-meghibásodás egyik esetben sem volt, a biztosítóberendezések jól működtek.
A január 1. és február 15. közötti időszakban 2017-ben nyolc, 2018-ban hét, 2019-ben pedig hat útátjárós ütközés történt. A MÁV továbbra is kéri a közlekedőket, hogy mindig fokozott óvatossággal közelítsék meg a vasúti átjárókat, illetve így hajtsanak át a síneken.
A KRESZ előírásai szerint az átjáró előtt mindig meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Ha piros jelzés van, az útátjárón nem szabad áthaladni. Ha a fénysorompó jelzői sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik. Fontos hangsúlyozni, hogy a sötét fénysorompójelző a KRESZ szerint nem jelent szabad jelzést a közúti járműveknek. A közlekedők ilyen helyzetekben is kötelesek a vonatkozó KRESZ-előírások szerint eljárni, és fokozott figyelemmel megközelíteni az útátjárókat.
A balesetek megelőzése érdekében a MÁV – a rendőrséggel közösen – évek óta rendszeresen tart ellenőrzéseket az útátjárókban; 2017-ben 157 vasúti átjáróban, 190 alkalommal, 2018-ban 222 útátjáróban, 184 alkalommal került sor ilyen akcióra (a kiemelten veszélyes helyeken több alkalommal is).