Egy kezdőbetű nagyjából 680 ezer betűkombinációt jelent, amelyek új rendszámként, a használt, Magyarországon regisztrálandó és új autókra kerülnek. Ez Katona Mátyás, az Autónavigátor főszerkesztője szerint azt jelenti, hogy az újautó-piac és az import jelenlegi volumene mellett nagyjából másfél éves kifutási idő egy kezdőbetűre, amit az "R" esetében is tapasztalhattunk.
Az első megjelent S betűs sorozat az egy zöld rendszám, az SAB kezdetű táblákat elektromos és plug-in meghajtású autók kaphatják meg. Már láthatunk is ilyeneket az utcákon
- mondta.
Természetesen voltak olyan időszakok, amikor ez a tempó jóval lassabb volt: 2007 és 2012 között az L betűs rendszámok például öt év alatt futottak ki, ahogy a M betűsek is. Korábban átlagosan három évente került új betűkezdet a rendszámokra.
Az oldal információi szerint nagyjából 2025-re várható, hogy ez az 1990-ben bevezetett kombináció kifut. Az utóbbi években számos opció felmerült az új rendszerrel kapcsolatban. Például 2012-ben a területi vagy megyei alapú rendszámok bevezetésének ötlete német, illetve osztrák mintára. Ezekről azóta ugyan nincs hír, de egyéb változások egészen biztosan lesznek: az ideiglenes rendszámokat 2021-től egységesen I kezdőbetűvel fogják kezdeni
2012 magasságában felvetődött, hogy területi, akár megyei alapú rendszámokat vezetnek be, német vagy osztrák mintára, de ezekről mostanság nincs nagyon hír. Viszont egyéb változások lesznek: az ideiglenes rendszámokat, amik jelenleg E, M, S, P, T és Z betűjellel futnak összevonják és 2021-től I betűvel kezdődni. Ezen kívül jelenleg még megmarad a zöld színű tábla különleges rendszámként annak ellenére, hogy tervezték a szigorítást, de most még az összes plug-in, illetve hibrid autó megkaphatja a zöld rendszámot, aminek az elektromos hatótávolsága legalább 25 kilométer, függetlenül attól, hogy milyen belső égésű motor van benne
Címlapkép: Getty Images