Egyszerre két pályafelújítás is zajlik a Szombathely-Csorna-Budapest vonalon, ami miatt az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk. A felújítási munkálatok várhatóan december közepéig tartanak.
Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút - számolt be róla a Népszava.
Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton.Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mert a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását.
A lap szerint a Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart. A GYSEV a Népszava megkeresésére azt közölte, hogy már több éve tervezték a felújítást, erről pedig a MÁV is tudott. Az állami vasúttársaság ezt nem tagadta, arra kérdésre pedig, hogy akkor miért most kellett felújításba kezdeni, azt írta:
A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat
- hívták fel a figyelmet.
Mint írták, a szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekeznek olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.
Címlapkép: Getty Images