Utcafórumon jelentette be pénteken Lázár János, építési és közlekedési miniszter és Ughy Attila a főváros XVIII. kerületi polgármesterjelöltje az utolsó fővárosba vezető dízelüzemű vasútvonal korszerűsítését - írta meg a Magyar Építők.
Ahogy a portál írja, a tárcavezető arról beszélt, hogy ennek a vasútvonalnak az áthelyezése – felmerült, hogy az M5-ös autópálya mellé kerüljön a kerületet kettészelő vágány – kitolás lenne az itt élőkkel, mert az átszállásokkal jelentősen megnőne az utazási idő, amellyel elérhetik a belvárost.
A kormány 1 milliárd forintért megkezdte a vasútvonal modernizálási terveinek elkészítését. Elkészült a koncepció terv, további 1 milliárd forintból a kiviteli tervek kidolgozása zajlik, amelyek 2025 elejére készülhetnek el
- emelte ki a tárcavezető.
A lap hozzátette, az, hogy egy, vagy két vasúti pálya legyen, hány megálló legyen és hogyan alakítsák a menetrendet annak a lakossággal történő egyeztetésére a választások után kerülhet sor.
Mindenesetre, a fejlesztéssel a dél-pesti agglomerációban élők mobilitási lehetőségei javulnának. A 142-es Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vonal rekonstrukciója a Budapest XVIII. kerülete - Pestszentimre, Pestszentlőrinc -, Kispest dél-keleti része, továbbá Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos településén élők számára nyújtana lehetőséget arra, hogy autó helyett, a kötött pályás közlekedést válasszák utazásaikhoz.
Címlapkép: Getty Images