A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban.
A következő öt évben kétmilliárd eurós keretből (egymilliárd eurós hitelt ad az Európai Beruházási Bank plusz egymilliárd pedig a központi költségvetésből érkezik) valósítanak meg egy nagyszabású vasútfejlesztési programot, illetve ezen beruházások mellett számos vonalon kezdődnek el karbantartási munkálatok
- mondta az InfoRádiónak nyilatkozva a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt.
Ugyanakkor, mint az interjúból kiderült, az Európai Beruházási Bankkal még mindig zajlanak a hiteltárgyalások, de a tervek szerint 2025 nyarán megkezdődhetnek az első projektek. Első körben tizenöt vonalon végeznének komplex felújításokat, és ezek közé tartozik:
- a Cegléd–Szeged vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakasza,
- a Bakonyon átívelő Székesfehérvár–Boba vonal,
- a szolnoki állomás fejlesztése,
- és a Gubacsi híd újjáépítése.
A vezérigazgató beszélt a késésekről, melyek kapcsán elmondta, hogy az idei első őszi hónapban százezer vonat közlekedett a MÁV-nál, és körülbelül a 90 százalékuk negyedóránál kevesebbet, míg 75 százalékuk kevesebb, mint öt percet késett.
Ugyanakkor az Intercityk esetében rosszabb a helyzet, mivel mindössze a 36 százalékukra volt igaz, hogy pontosan vagy öt percen belüli késéssel érkeztek meg a végállomásra szeptemberben.
Címlapkép: Getty Images