Miután csökkent az érdeklődés az autentikus minta után, a manufaktúra az új koncepció kidolgozásával szeretné megtartani a népi művészet népszerűségét.
Észrevehetően szorul vissza a kalocsai motívum, ezért nekünk is át kell értékelnünk a piaci helyzetünket. A magasabb kategóriájú kézműves és kézzel festett termékek felé fordultunk és az első ilyen év alapján úgy néz ki, hogy a piac szívesen veszi, van vásárlóereje
- nyilatkozta Kárász Csaba László, a manufaktúra vezetője a lapnak.
Mivel a turisták száma és vásárlóereje is csökkent, megkezdték olyan termékek bérgyártását is, melyeket más üzletláncokon keresztül értékesítenek. Kárász Csaba László szerint a csak díszítő funkciójú termékekre, mint a kisváza, vagy a tojás már nincs igény a vásárlóik körében, ezért inkább olyan tárgyakra kell a jövőben is koncentrálniuk, amelyek egyszerre szépek és hasznosak.
Ilyen lehet például a csésze, bögre, kávéskanál, fűszertartó, fakanáltartó, ecetkiöntő vagy mézcsorgató
- mondta el a manufaktúra vezetője.
Címlapkép: MTI Fotó: Ujvári Sándor